• Πόρτο Ράφτη Σε Δράση!

    Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος

    Προφήτης Ηλίας - Μπαθίστα

    Επικοινωνία μέσω e-mail: profitis-ilias@otenet.gr

    Κάθε πρώτο Σάββατο του μήνα θα σας περιμένουμε να μοιραστείτε μαζί μας ευχάριστες στιγμές στη βεράντα των γραφείων του Συλλόγου!

    Τα γραφεία μας θα είναι ανοιχτά 3 φορές την εβδομάδα, Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο  6:30μμ–8:30μμ.

  • Ο Σύλλογος

  • Κατεβάστε ολόκληρο το πρώτο φύλλο σε .Pdf

    Πρώτο Φύλλο
  • Κατεβάστε ολόκληρο το δεύτερο φύλλο σε .Pdf

    Δεύτερο Φύλλο
  • Κατεβάστε ολόκληρο το τρίτο φύλλο σε .Pdf

    Τρίτο Φύλλο
  • Χρήσιμα τηλέφωνα

    Χρήσιμα τηλέφωνα
  • Πατήστε εδώ για να ειδοποιείστε για νέες αναρτήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)

    Μαζί με 9 ακόμα followers

  • Στατιστικά

    • 11,151 επισκέψεις

Υγεία πάνω απ’ όλα- Μεσογειακή διατροφή


Η Παραδοσιακή Μεσογειακή Διατροφή, ύστερα από μελέτες και στη χώρα μας και αλλού, έχει αποδειχτεί η πιο υγιεινή διατροφή. Η Μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από τις διατροφικές συνήθειες που βρέθηκε ότι είχαν οι κάτοικοι της Κρήτης και της Νότιας Ιταλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Είναι ξακουστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες καθώς προφυλάσσει από εμφράγματα του μυοκαρδίου και από διάφορες μορφές καρκίνου, είναι φτωχή σε θερμίδες, τονώνει τον οργανισμό, βοηθάει την καλή λειτουργία του εντέρου κ.ά. Ο τρόπος αυτός διατροφής κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς πλήθος μελετών δείχνουν ότι οι κάτοικοι Μεσογειακών περιοχών ζουν περισσότερο, ενώ πολύ σπανιότερα σε σχέση με τους Αμερικανούς και τους Βορειοευρωπαίους πάσχουν από καρκίνο εντέρου και στήθους ή καρδιακές παθήσεις. Το μενού είναι απλό και στηρίζεται στη λιτή διατροφή: χορταρικά. φρούτα, όσπρια, λαχανικά, αγνό τυρί, ζυμωτό μαύρο ψωμί, ωμό ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, λίγο σπιτικό κρασί και ψάρια! Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά της Μεσογειακής διατροφής (η υψηλή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και ακόρεστων λιπαρών), προστατεύουν εκτός των άλλων, και το δέρμα από τα σημάδια του χρόνου, δηλαδή τις ρυτίδες. Και σε συνδυασμό με καθημερινή σωματική άσκηση (π.χ. περπάτημα, χορός, κλπ) το Μεσογειακό διατροφικό μενού αποτελεί συνταγή νια μακροζωία, υγεία και ομορφιά.

Πηγή: www.eurimac.gr

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ

Σε μια εποχή που παράλληλα με την έκρηξη της παχυσαρκίας, αυξάνονται και τα κρούσματα  της ψυχογενούς ανορεξίας (άρνηση λήψης τροφής από άτομα φυσιολογικού βάρους ή λιποβαρή) λόγω των αισθητικών προτύπων που προβάλλονται, είναι σημαντική η τοποθέτηση της ιατρικής επιστήμης σχετικά με το θέμα αυτό. Η ιατρική χρησιμοποιεί σήμερα ένα ειδικό δείκτη, τον δείκτη μάζας σώματος ΒΜΙ, ο οποίος ισούται με το βάρος δια του τετραγώνου του ύψους.

Κάτω του 18,5 είναι γενικά πολύ χαμηλός, χαρακτηρίζει τα πολύ αδύνατα άτομα και συνοδεύεται από αυξημένη νοσηρότατα. ΒΜΙ=18,5-24,9, είναι γενικά φυσιολογικό. ΒΜΙ=25-29 χαρακτηρίζει τα υπέρβαρα άτομα και πάνω από τριάντα τα παχύσαρκα άτομα. Η αύξηση ή ελάττωση του βάρους μπορεί να οφείλεται σε διαταραχή της πρόληψης τροφής, μπορεί όμως να οφείλεται σε ιατρικές παθήσεις και σύνδρομα που τροποποιούν την όρεξη ή αλλοιώνουν την ικανότητα του οργανισμού να επεξεργάζεται σωστά τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Κάθε ανεξήγητη μεταβολή του βάρους επιβάλλει ιατρική εξέταση. Ανάλογα με την ιατρική εξέταση οι στόχοι για κάθε άτομο διαφέρουν. Οι στόχοι για παράδειγμα είναι πιο αυστηροί σε άτομα με παθήσεις της σπονδυλικής στήλης, υπερχοληστερολαιμία ή διαβήτη και τα όρια που αναφέρονται παραπάνω είναι ενδεικτικά. Τα άτομα που συσσωρεύουν λίπος στην κοιλιά, θώρακα και άκρο έχουν ανδρικού τύπου κατανομή λίπους που είναι πιο βλαπτική για τον οργανισμό συγκριτικά με την γυναικείου τύπου συσσώρευση λίπους στους γλουτούς. Η παχυσαρκία συνδέεται με νοσήματα, όπως ο διαβήτης, η υπέρταση, π υπερχοληστερολαιμία, τα εμφράγματα, οι παθήσεις σπονδυλικής στήλης, οι καρκίνοι ενδομητρίου,

στήθους, προστάτη, εντέρου. Ο κίνδυνος μεγαλώνει με την αύξηση της ηλικίας και το θετικό οικογενειακό ιστορικό για τις παθήσεις αυτές. Η απώλεια του υπερβάλλοντος βάρους, επιτυγχάνεται με κατάλληλη άσκηση και διατροφή και πρέπει να υπάρχει ιατρική παρακολούθηση. 0 ιδανικός ρυθμός απώλειας, καλό είναι να μην υπερβαίνει ια τρία κιλά τον μήνα. Η γρήγορη απώλεια βάρους έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία. Σήμερα υπάρχει αποτελεσματική για την παχυσαρκία φαρμακευτική αγωγή και συμπληρώματα, ενώ άνθρωποι με υψηλό ΒΜΙ, άνω του 40, μπορεί να χρειαστούν χειρουργική αντιμετώπιση.

Υγιεινοί κανόνες για διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους:

•  Τρία κύρια γεύματα καθημερινώς και λαχανικά στις περιπτώσεις που πεινάτε ενδιαμέσως.

•  Πρωινό γεύμα κάθε μέρα.

•  Περιορισμός στην κατανάλωση άλατος και κρέατος.

•  Κατανάλωση άπαχων κρεάτων ψητών και όχι τηγανητών.

•  Κατανάλωση νωπών φρούτων και λαχανικών.

• Όχι αλκοόλ.

•  Όχι ζαχαρούχα αναψυκτικά.

•  Όχι βούτυρο και αποφυγή τηγανητών.

•  Μαλακό, όχι σκληρό τυρί.

•  Μικρότερη ποσότητα φαγητού με χρήση μικρότερων πιάτων.

•  Όχι φαγητό όρθιοι ή κάνοντας συγχρόνως άλλες δραστηριότητες (π.χ. διάβασμα ή τηλεθέαση).

•  Όχι αργά φαγητό πριν την κατάκλιση.

•  Η άσκηση είναι σημαντική για την απώλεια και διατήρηση του σωματικού βάρους.

•  Θα πρέπει να ασκείστε τουλάχιστον επί τριάντα λεπτά ημερησίως, με μέτρια ένταση.

•  Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να μην είναι οργανωμένη άσκηση. αλλά γρήγορο περπάτημα ημερησίως.

•  Χρησιμοποιείτε τις σκάλες αντί του ανελκυστήρα και χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητο όσο λιγότερο γίνεται.

•  Η άσκηση προστατεύει το άτομο από νοσήματα καρδιάς, εγκεφαλικά επεισόδια, υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη, οστεοπόρωση, υπερχοληστερολαιμία, ορισμένα είδη καρκίνου, ψυχικές παθήσεις.

Κατά την διάρκεια της άσκησης ενδέχεται να υπάρξουν επιπλοκές, όπως στηθάγχη, αρρυθμίες, μυοσκελετικά προβλήματα, διαιαραχές αναπνοής σε ευαίσθητα άτομα. Αυτές προλαμβάνονται με την ιατρική εξέταση. που δεν πρέπει να αμελείται στο άτομο που ασκείται, την αποφυγή έντονης άσκησης και την καθιέρωση προθέρμανσης, αποθεραπείας και ασκήσεων stretching κατά την οργανωμένη άσκηση στα γυμναστήρια.

Dr. Αναστασία Μοσχοβάκη

Ιατρός Ειδική Παθολόγος

Φραγκοπούλου 10, Κηφισιά

www.medchannel.gr


Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: